Product: Troublefree Retail
Auteur: Evert-Jan

In dit artikel zullen we u uitleggen hoe u uw orders digitaal kan factureren.

Stap 1 orderoverzicht
Klik op “Order” om naar het orderoverzicht te gaan.
Stap 2 batch factureren
Klik rechts op “Orders factureren”.
Stap 3 orders selecteren
Voor u verschijnt onderstaand scherm. Hierop kunt u de orders selecteren die gefactureerd moeten worden.
Stap 4 orders factureren
Nadat u de orders geselecteerd heeft, klikt u op het actiemenu en selecteert u “Geselecteerde regels factureren”.
Stap 5 bevestiging
Bevestig dat u de orders wilt factureren.
Stap 6 factuurdatum
U krijgt nu de keuze om de factuurdatum in te vullen. U kunt dus ook in de toekomst of in het verleden facturen laten aanmaken.
Let op: De betalingstermijn geld vanaf de ingevoerd factuurdatum!
Stap 7 afdrukken
Na het invullen van de factuurdatum, kunt u indien gewenst de facturen afdrukken of inzien als PDF.
Let op indien u alleen relaties selecteert waarbij digitaal facturen ingeschakeld staat dan krijgt u deze optie niet. Druk de facturen dan uit vanaf de facturen outbox.
Stap 8 factuuroverzicht
Klik op “Factuur” om naar het factuuroverzicht te gaan.
Stap 9 facturen outbox
Beweeg de muis over “Factuuroverzicht” in de grijze balk. Selecteer vervolgens de “Facturen outbox”.
Stap 10 afdrukken / verzenden
Indien u bij het batch factureren de facturen niet afgedrukt heeft dan kunt u dit alsnog doen in de facturen outbox. Klik onder de kolom “Print” op opslaan.
Stap 11 afdrukken
Kies de gewenste afdrukwijze.
Stap 12 verzenden
Als u onder de kolom “Verstuur” op opslaan klikt dan worden de geselecteerde facturen verzonden.