Product: Troublefree Retail
Auteur: Martijn

Bij een relatie zijn er meerdere mogelijkheden om een e-mailadres in te stellen. In dit artikel een uitleg welk verschil er tussen de velden zit.

In de relatie zijn er 3 velden om een e-mailadres in te stellen:

  • Algemeen e-mailadres (veld: e-mail)
  • Administratief e-mailadres (veld: administratie e-mail)
  • Contactpersoon e-mailadres (tabblad contactpersonen, veld e-mail)
In de praktijk
  • Wanneer uw relatie één e-mailadres heeft: vul dit e-mailadres in als algemeen e-mailadres
  • Wanneer uw relatie een apart administratief e-mailadres heeft: vul dit e-mailadres in als administratief e-mailadres
  • Wanneer u een contactpersoon binnen een bedrijf heeft: vul dit e-mailadres in bij de contactpersoon. Indien de contactpersoon verantwoordelijk is voor de facturen/betalingsherinneringen, kies het keuzerondje 'St. Fact.'
Welk e-mailadres wordt gebruikt?
Welk e-mailadres gebruikt wordt, hangt af van het type document.

Factuur of herinnering/aanmaning
  • Indien er een contactpersoon is waar het keuzerondje 'St. Fact.' ingeschakeld is, wordt het e-mailadres van dit contactpersoon gebruikt.
  • Indien er géén contactpersoon is, of het e-mailadres ongeldig zijn, wordt het administratief e-mailadres gebruikt.
  • Indien het administratief e-mailadres ongeldig is, wordt het algemene e-mailadres gebruikt.
Overige documenten
  • Indien er een contactpersoon aan het document gekoppeld is, wordt het e-mailadres van betrokken contactpersoon gebruikt.
  • Indien er géén contactpersoon gekoppeld is, of het e-mailadres ongeldig zijn, wordt het algemene e-mailadres gebruikt.