Product: Troublefree Retail
Auteur: Sven

U kunt op drie manieren starten met het invoeren van een nieuwe offerte:
Vanuit het bureaublad, de relatiedetails en de offerte module.


Nieuwe offerte aanmaken vanuit het bureaublad.
U vindt het knopje “nieuwe offerte” op het bureaublad, zoals te zien op onderstaande afbeelding.


Nieuwe offerte aanmaken vanuit de relatiedetails.
Wanneer u een relatie opgezocht hebt aan de linkerkant van het scherm, kunt u direct vanuit de relatiedetails een nieuwe offerte aanmaken.

 
Nieuwe offerte aanmaken vanuit de offerte module.
Nadat u de offerte module geopend heeft kunt u met de knop “nieuwe offerte” starten met het invoeren van een nieuwe offerte.


Informatie invullen in de offerte.
- Vul de basisgegevens in.
1. De medewerker dient altijd ingevuld te worden.
2. Het kan zijn dat de artikelen op een ander adres afgeleverd moeten worden dan het standaard afleveradres. Bij ‘afleveradres’ kunt u een ander adres kiezen die u bij de relatie hebt ingevoerd.
3. Bij ‘geldigheid’ kunt u instellen hoe lang de offerte open mag blijven staan.
4. Bij ‘betaling’ kunt u aangeven hoe de factuur betaald zal gaan worden.

- Zoek in de omschrijving het artikel op en klik op het artikel die u wilt toevoegen.
5. Een artikel kunt u op bestelcode, fabrikantcode, EAN-Barcode en omschrijving zoeken. Wanneer u op omschrijving zoekt dienen er minimaal 4 letters ingevuld te worden. U kunt het artikel ook zoeken aan de hand van komma’s tussen ieder woord. Dus wanneer een artikel ‘keramische tegels zwart 60x90x2’ dan kunt u bijvoorbeeld zoeken op ‘keramisch, zwart’ of op ‘60x90x2, keramisch’.

-Het aantal, de eenheid en de prijs kunnen ook worden aangepast.


Offerte is goedgekeurd:
- Ga in de offerte naar het actiemenu rechts bovenin het scherm.
- Kies voor ‘offerte goedkeuren’.
- Nu komt de order tevoorschijn.


Offerte is afgekeurd:
- Ga naar het offerteoverzicht.
- Vink het vakje van de offerte aan die afgekeurd is.
- Ga naar het actiemenu rechts bovenin het scherm.
- Kies voor ‘offerte afkeuren’.