Product: Troublefree Retail
Auteur: Danny


Met dit kennisbankartikel kunt u zien hoe u een nieuw relatie opvoert en hoe u deze kunt instellen op Relatietype en/of Relatiegroep.

Relaties / Nieuwe Relatie


Wanneer u op Nieuwe relatie heeft geklikt ziet  u een leeg scherm.


De belangrijkste velden zijn:

-Naam
-E-mail
-Telefoon
-Relatiegroep (mits ingesteld)

Maar natuurlijk is zoveel mogelijk opvulling het beste.

Heeft u veel relaties die ineens ingelezen moeten worden, kunt u het beste de importmodule gebruiken. Deze lijkt op het importeren van artikelen. deze kunt u hier vinden.

Daarnaast kent de Relatie een tweede tabblad, Extra gegevens:



Ook kunt u opmerkingen plaatsen:



Gevoerde gesprekken kunnen ook worden vastgelegd



Onderin bestaan ook nog diverse tabbladen, deze worden hieronder benoemd en waar nodig uitgelegd.

Deze kunt u open klikken om extra gegevens toe te voegen, dit zijn onder andere:

-Adresgegevens
-Bankgegevens      (mocht u een machtiging willen gebruiken, (klik dan hier)
-Extra velden          (Let op!, alleen zichtbaar bij gebruik vrije velden relaties)
-Contactpersonen  (Welke mensen werken bij deze Relatie)
-Prijsafspraken       (gemaakte afspraken vastleggen, kortingen etc.)
-Tegoeden             (u verkoopt een 20 rittenkaart, klant betaald niet tot kaart leeg)
-VCard                   (handig om een bestaande relatie uit uw mail toe te voegen)
-Afdruksjablonen   (specifiek voor deze relatie)
-Documenten         (om toe te voegen)
-Email                    (hier worden mailtjes uit Troublefree bijgehouden)
-Tokens                 (wijzigen wachtwoord login voor Webshop)

Instellen van Relatiegroepen

Wanneer u Relatiegroep heeft ingesteld, kunt u daar de betreffende Relatie aan toevoegen. De bij deze groep horende afspraken kunnen dan overgenomen worden.
Hoe u prijsafspraken aan groepen koppelt leest u hier: Prijsafspraken instellen

Instellen van Type Relatie, tabblad Extra gegevens

Uw relaties kunnen ook ingedeeld worden.
Note!
Heeft u een boekhoudkundig pakket dat debiteuren en crediteuren apart aangeboden wil krijgen, dan dient u deze Relaties apart in het systeem in te voeren.
De opties:



Leverancier:
Zodra u bijvoorbeeld het vinkje Leverancier aan zet, kunt u deze klant als leverancier gebruiken. Belangrijk, omdat anders de leverancier niet gekozen kan worden bij de artikelen.

Medewerker:
Deze vinkt u aan als het een collega betreft, anders kunt u deze niet in de gebruikers toevoegen om een login voor Troublefree te krijgen. Deze zet u natuurlijk naar medewerker (ex) als de medewerker uit dienst gaat.















 

kennisbank.troublefree.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je kennisbank.troublefree.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren