Product: Troublefree Retail
Auteur: Danny


Met dit kennisbankartikel kunt u zien hoe u een nieuw relatie opvoert en hoe u deze kunt instellen op Relatietype en/of Relatiegroep.

Relaties / Nieuwe Relatie


Wanneer u op Nieuwe relatie heeft geklikt ziet  u een leeg scherm.


De belangrijkste velden zijn:

-Naam
-E-mail
-Telefoon
-Relatiegroep (mits ingesteld)

Maar natuurlijk is zoveel mogelijk opvulling het beste.

Heeft u veel relaties die ineens ingelezen moeten worden, kunt u het beste de importmodule gebruiken. Deze lijkt op het importeren van artikelen. deze kunt u hier vinden.

Daarnaast kent de Relatie een tweede tabblad, Extra gegevens:



Ook kunt u opmerkingen plaatsen:



Gevoerde gesprekken kunnen ook worden vastgelegd



Onderin bestaan ook nog diverse tabbladen, deze worden hieronder benoemd en waar nodig uitgelegd.

Deze kunt u open klikken om extra gegevens toe te voegen, dit zijn onder andere:

-Adresgegevens
-Bankgegevens      (mocht u een machtiging willen gebruiken, (klik dan hier)
-Extra velden          (Let op!, alleen zichtbaar bij gebruik vrije velden relaties)
-Contactpersonen  (Welke mensen werken bij deze Relatie)
-Prijsafspraken       (gemaakte afspraken vastleggen, kortingen etc.)
-Tegoeden             (u verkoopt een 20 rittenkaart, klant betaald niet tot kaart leeg)
-VCard                   (handig om een bestaande relatie uit uw mail toe te voegen)
-Afdruksjablonen   (specifiek voor deze relatie)
-Documenten         (om toe te voegen)
-Email                    (hier worden mailtjes uit Troublefree bijgehouden)
-Tokens                 (wijzigen wachtwoord login voor Webshop)

Instellen van Relatiegroepen

Wanneer u Relatiegroep heeft ingesteld, kunt u daar de betreffende Relatie aan toevoegen. De bij deze groep horende afspraken kunnen dan overgenomen worden.
Hoe u prijsafspraken aan groepen koppelt leest u hier: Prijsafspraken instellen

Instellen van Type Relatie, tabblad Extra gegevens

Uw relaties kunnen ook ingedeeld worden.
Note!
Heeft u een boekhoudkundig pakket dat debiteuren en crediteuren apart aangeboden wil krijgen, dan dient u deze Relaties apart in het systeem in te voeren.
De opties:



Leverancier:
Zodra u bijvoorbeeld het vinkje Leverancier aan zet, kunt u deze klant als leverancier gebruiken. Belangrijk, omdat anders de leverancier niet gekozen kan worden bij de artikelen.

Medewerker:
Deze vinkt u aan als het een collega betreft, anders kunt u deze niet in de gebruikers toevoegen om een login voor Troublefree te krijgen. Deze zet u natuurlijk naar medewerker (ex) als de medewerker uit dienst gaat.