Product: Troublefree Retail
Auteur: Evert-Jan

In dit kennisbank artikel zullen we de werking van de cronjob die uw kassa’s automatisch kan afsluiten uitleggen.

Wat is een cronjob?
Een cronjob is een taak die u in kunt stellen om op vast gezette tijden een taak voor u uit te voeren. Een taak kan bijvoorbeeld automatisch uw openstaande kassa’s voor u afsluiten of de artikelen van uw dochteradministratie synchroom houden aan uw hoofdadministratie.
 
Waar stel ik een taak in?
Om een taak in te stellen dient u toegang te hebben tot de instellingen module in Troublefree. Als u onderstaande stappen volgt komt u op de plek waar u uw taken kan beheren.
 
  1. Ga met uw muis naar instellingen. Klik in het dropdown menu op Settings.
  2. Ga met uw muis naar Algemeen (in de grijze balk). En klik op Geplande taken. 

Op deze pagina kunt u een nieuwe taak aanmaken en uw actieve taken beheren.
 
Hoe stel ik het automatisch afsluiten van kassa’s in?
Op de pagina Nieuwe taak vindt u een aantal velden die u in moet vullen. Bij het veld Script neemt u onderstaande tekst over:
 
  • maatwerk/cron_POS_open_kassa_afsluiten.php 
In het veld Parameters vult u uw e-mail adres in. Naar dit e-mail adres worden de Z1-rapporten gestuurd. Vervolgens kunt u instellen wanneer de taak moet starten.
 
Dagen Op welke dagen moet de taak werken
Uren Op welk uur van de dag moet de taak starten
Minuten Op welk gedeelte van het ingestelde uur moet de taak starten

N.B. De eerste keer dat u gebruik maakt van deze taak, kan het voorkomen dat er “vergeten” of test-kassa’s uit het verleden afgesloten worden. Deze afsluitingen kunt u uiteraard negeren en verwijderen.
 
Mocht u naar aanleiding van dit artikel vragen hebben neem dan contact op met onze support afdeling.