Product: Troublefree Retail
Auteur: Dave

In dit artikel geven we u een uitleg over het veranderen van de begeleidende tekst die in de e-mail staat als u bijvoorbeeld een offerte, order of factuur per email verstuurt vanuit Troublefree Retail.

1. Ga naar het menu 'Instellingen' en kies voor de module 'Afdruk layouts'
2. Ga met de muis boven de pagina 'Home' staan en klik op de pagina 'Standaard templates'

3. U krijgt een lijst met alle sjabloon-typen (bijv. factuur, factuur herinnering, offerte). Om een e-mailsjabloon aan te passen klikt u achter het sjabloon-type op 'Bewerken'.

4. U krijgt twee tekstvakken onder elkaar te zien. U kunt hiermee een andere tekst instellen voor uw zakelijke klanten dan voor uw particuliere klanten.
Aan de rechterkant van de pagina vindt u een lijst van automatische teksten die u kunt gebruiken bij het opstellen van de e-mailtekst. Deze worden vanzelf vervangen afhankelijk van het document dat verstuurt. Zo wordt bijv. #owner_bank# vervangen door uw eigen bankrekeningnummer.


5. Klik op opslaan (blauwe knop rechts) om de e-mailteksten op te slaan.

Meerdere email-sjablonen

Sinds versie 1.10.xx kun je meerdere emailsjablonen aanmaken. Dit doe je door een 'Nieuw E-mail sjabloon' toe te voegen.