Product: Troublefree Retail
Auteur: Pieter



Hierbij een korte handleiding voor het configureren van de postcode leverwijzes in troublefree:
 
Wanneer u bent ingelogd in troublefree dan kunt u naar 'Instellingen' -> 'Stam bestanden'
Hier verschijnt een lijst met opties. Zoek hier naar de optie 'Leveringswijzes'



Deze klikt u open en u zult de aanwezige leverwijzes zien. Kies hier de leverwijze die u wilt koppelen aan de postcode tabel die u straks in gaat vullen. Eventueel maakt u een nieuwe leverwijze aan met een nieuwe omschrijving.
Onthoud het nummer wat voor deze leverwijze staat.



 
 
Vervolgens gaat u een stapje terug naar het stam bestanden overzicht.
Zoek nu de optie 'Leveringswijze postcode'



Als u deze opent krijgt u een nieuwe tabel te zien. Hier kunt u vier kolommen in vullen.
De eerste kolom is de leveringswijze ID. Dit is het nummer dat u hiervoor onthouden heeft.
Tweede kolom is de postcode vanaf en de derde kolom is de postcode tot.
Zo kunt u een postcode bereik opgeven. U hoeft alleen de cijfers op te geven.
Gaat het om een enkele postcode dan moet u bij 'postcode van' en 'postcode tot' dezelfde postcode invullen.
Tot slot moet u een artikel nummer invullen. Dit artikel nummer bepaald de kosten voor de levering aan deze postcode. U kunt dus in het artikelbeheer van Troublefree een artikel aanmaken met de juiste prijs en BTW tarief.
De 'bestelcode' van dit product moet u tenslotte invullen in de laatste kolom van de postcode tabel.


Als dit gereed is en de leverwijze is nog niet zichtbaar in uw shop, dan graag even contact opnemen met Lined. Dan kunnen zij dit activeren op de site.

Laatste punt:

Als u weer kijkt naar de tabel leverwijze dan ziet u dat u daar ook een artikelnummer in kunt vullen. Wanneer de postcode niet gevonden is in de postcode tabel dan zullen de kosten berekend worden a.h.v. dit artikel nummer. Als u hier geen artikel nummer invult dan zal de leverwijze vervallen als u postcode niet voorkomt in de postcode tabel.



 

Terug naar overzicht