Product: Troublefree Hosting
Auteur: Evert-Jan

In dit artikel zullen we u uitleggen waarom een mailtje die u retour krijgt niet aangekomen is. We zullen niet alle foutmeldingen uitleggen, maar wel uitleggen waar u de foutmelding kan vinden. N.B. Mocht u de melding niet begrijpen neem dan contact op met uw systeembeheerder.

Hoe herkent u een retour mail
 Een mail die u verstuurd heeft en weer retour heeft ontvangen word meestal genaamd
 
  • Delivery Status Notification (DSN) 
Een DSN bevat vaak informatie waaraan u, of uw systeembeheerder, kan zien waarom een e-mail retour is gekomen.
Voorbeeld DSN
Hieronder vind u een afbeelding van een Delivery Status Notification.
Wat gaat er mis?

Hierboven afgebeeld vind u de kop van de DSN. Bij de bovenste rode pijl staat de tekst:
 
  • “Technical details of permanent failure” 
U ziet aan deze melding direct dat de mail niet opnieuw verstuurd zal worden. In sommige gevallen zal een mail server tot 72 uur later proberen de mail nog een keer te versturen.
 
De tweede rode pijl toont nog iets belangrijks:
 
  • “The email account you tried to reach does not exist.”
In dit geval is de foutmelding duidelijk. Het mail account waar de mail naar verstuurd is bestaat niet.
Wanneer krijg je een DSN?
 Over het algemeen zijn er twee situaties waarin je een DSN ontvangt
 
  1. Je ontvangt het bericht nadat je zelf een e-mail verstuurt hebt.
  2. Je ontvangt het bericht zonder dat je zelf een e-mail verstuurd hebt. 
Wat doe ik met een DSN?
 A.d.h.v. bovenstaande situaties zullen we uitleggen wat u met de DSN kan doen.
 
Situatie 1
 Als u de DSN ontvangt nadat u iemand een mail verstuurd heeft neem dan contact op met de persoon om na te gaan of er eventueel een storing bekend is. Is dit niet het geval, dan kunt u later nog een keer proberen om de mail te versturen. Als het dan nog niet lukt, kunt u contact opnemen met u systeembeheerder.
 
Situatie 2
 U ontvangt een DSN, maar heeft zelf geen mail gestuurd. In dit geval is het afkomstig doordat spammers mail hebben verstuurd waarbij ze u mail adres hebben ingevoerd als afzendende partij. Alle ontvangende partijen zullen dan hun retour mail aan u richten. In dit geval kunt u het DSN bericht direct verwijderen. Helaas kunt u dit niet 100% voorkomen. Het advies is om uw e-mail adres zo min mogelijk op publieke plaatsen te plaatsen. 

 

kennisbank.troublefree.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je kennisbank.troublefree.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren