Product: Troublefree Hosting
Auteur: Evert-Jan

In dit artikel zal ik u uitleggen hoe u voor uw websites e-mail accounts beheert. Hieronder valt:
 
  • Het aanmaken van e-mail accounts.
  • Het veranderen van wachtwoorden.
  • Het verwijderen van e-mail accounts. 
Om bovenstaande taken uit te voeren heeft u de administrator inlog gegevens nodig van uw website.


Stap 1
 Voordat u een van de taken kan uitvoeren zult u op onze hosting server in moeten loggen. Deze gegevens staan in de mail met de administrator gegevens. Mocht u deze mail missen dan kunt u deze gegevens bij ons aanvragen.
 
Open uw browser en vul daarin het onderstaande adres in:
 
  • https://hosting*.troublefree.nl:10000 
Op de plaats van het * vult u het correcte server nummer in. 

Aanmaken van e-mail account
 
Nadat u ingelogd ben krijgt u onderstaand menu te zien, klik hier op edit users:
 


In het volgende scherm klikt u op “Add a user tot his server.”


Op het onderstaande scherm gaat u de gebruikers gegevens invullen. Zodra alles ingevuld is drukt u op “Create” en word het e-mail account aangemaakt.


Nu volgt een korte uitleg van de velden die u kunt invullen / aanpassen.

Virtual domain user mailbox details
 
  • Email address; Hier vult u het gewenste e-mail adres in.
  • Real name; Hier vult u de naam van de gebruiker in.
  • Password; Hier vult u uw wachtwoord in
N.B. Er wordt automatisch een “sterk” wachtwoord gegenereerd voor uw mail account u kunt deze aanpassen, maar probeer het wachtwoord wel “sterk” te houden.

Quota and home directory settings
 
  • Home directory quota; Hier kunt u aangeven of een mailbox unlimited is of maar een deel van uw schijf mag gebruiken.
  • Home directory; Deze hoeft u niet aan te passen.
Email settings
 
  • Primary email address enabled?; Deze hoeft past u aan als de gebruiker alleen toegang moet hebben tot de FTP.
  • Additional email addresses; Hier vult u eventuele extra (alias) adressen in die in dezelfde mailbox terecht moeten komen.
Als men naar het mail adres e.steenvoorden@troublefree.nl mailt dan komt mail terecht in de mailbox evert@troublefree.nl

Mail forwarding settings
 
  • Deliver to this user normally; Deze instelling bepaalt of de mail in de mailbox terecht komt, u vinkt deze bijvoorbeeld uit als u een forwarding instelt. Zo voorkomt u dat de mailbox vol loopt.
  • Forward to other addresses; Met deze instelling kunt u mail automatisch laten doorsturen naar een ander email adres.*
  • Send automatic reply; Indien u dit aanvinkt wordt automatisch een reply gestuurd naar de verzendende partij. De tekst van de mail kunt u in het kader onder het vinkje opgeven.
Bij de “Automatic reply options” kunt u een start en eind datum ingeven m.b.t. het sturen van een automatisch antwoord.

*Let op: Bij het forwarden naar een ander e-mail adres kan het zijn dat de verzendende partij een foutmelding krijgt. Dit word veroorzaakt door anti-spam maatregelen van het e-mail adres waar u de mail naar doorstuurt.

Other user permissions
 
  • Login permissions; Hiermee geeft u aan of het account alleen toegang heeft tot de email of ook tot bijvoorbeeld de FTP.
  • Allow acces to web directories; U kunt het account ook toegang geven tot bepaalde directories.
  • Allow access to databases; Hiermee bepaalt u of het account toegang heeft tot de MYSQL database.