Product: Troublefree Hosting
Auteur: Evert-Jan

In dit artikel zal ik u uitleggen hoe u voor uw websites e-mail accounts beheert. Hieronder valt:
 
  • Het aanmaken van e-mail accounts.
  • Het veranderen van wachtwoorden.
  • Het verwijderen van e-mail accounts. 
Om bovenstaande taken uit te voeren heeft u de administrator inlog gegevens nodig van uw website.


Stap 1
 Voordat u een van de taken kan uitvoeren zult u op onze hosting server in moeten loggen. Deze gegevens staan in de mail met de administrator gegevens. Mocht u deze mail missen dan kunt u deze gegevens bij ons aanvragen.
 
Open uw browser en vul daarin het onderstaande adres in:
 
  • https://hosting*.troublefree.nl:10000 
Op de plaats van het * vult u het correcte server nummer in. 

Aanmaken van e-mail account
 
Nadat u ingelogd ben krijgt u onderstaand menu te zien, klik hier op edit users:
 


In het volgende scherm klikt u op “Add a user tot his server.”


Op het onderstaande scherm gaat u de gebruikers gegevens invullen. Zodra alles ingevuld is drukt u op “Create” en word het e-mail account aangemaakt.


Nu volgt een korte uitleg van de velden die u kunt invullen / aanpassen.

Virtual domain user mailbox details
 
  • Email address; Hier vult u het gewenste e-mail adres in.
  • Real name; Hier vult u de naam van de gebruiker in.
  • Password; Hier vult u uw wachtwoord in
N.B. Er wordt automatisch een “sterk” wachtwoord gegenereerd voor uw mail account u kunt deze aanpassen, maar probeer het wachtwoord wel “sterk” te houden.

Quota and home directory settings
 
  • Home directory quota; Hier kunt u aangeven of een mailbox unlimited is of maar een deel van uw schijf mag gebruiken.
  • Home directory; Deze hoeft u niet aan te passen.
Email settings
 
  • Primary email address enabled?; Deze hoeft past u aan als de gebruiker alleen toegang moet hebben tot de FTP.
  • Additional email addresses; Hier vult u eventuele extra (alias) adressen in die in dezelfde mailbox terecht moeten komen.
Als men naar het mail adres e.steenvoorden@troublefree.nl mailt dan komt mail terecht in de mailbox evert@troublefree.nl

Mail forwarding settings
 
  • Deliver to this user normally; Deze instelling bepaalt of de mail in de mailbox terecht komt, u vinkt deze bijvoorbeeld uit als u een forwarding instelt. Zo voorkomt u dat de mailbox vol loopt.
  • Forward to other addresses; Met deze instelling kunt u mail automatisch laten doorsturen naar een ander email adres.*
  • Send automatic reply; Indien u dit aanvinkt wordt automatisch een reply gestuurd naar de verzendende partij. De tekst van de mail kunt u in het kader onder het vinkje opgeven.
Bij de “Automatic reply options” kunt u een start en eind datum ingeven m.b.t. het sturen van een automatisch antwoord.

*Let op: Bij het forwarden naar een ander e-mail adres kan het zijn dat de verzendende partij een foutmelding krijgt. Dit word veroorzaakt door anti-spam maatregelen van het e-mail adres waar u de mail naar doorstuurt.

Other user permissions
 
  • Login permissions; Hiermee geeft u aan of het account alleen toegang heeft tot de email of ook tot bijvoorbeeld de FTP.
  • Allow acces to web directories; U kunt het account ook toegang geven tot bepaalde directories.
  • Allow access to databases; Hiermee bepaalt u of het account toegang heeft tot de MYSQL database. 

kennisbank.troublefree.nl gebruikt cookies om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, klik dan hier voor ons cookie beleid. Bij akkoord geef je kennisbank.troublefree.nl toestemming voor het gebruik van cookies op onze website.
 Cookies NIET accepteren